這幾天, 我發覺我的心動了很多, 我一直都用很強的意志力控制, 但有時侯十分痛苦, 為解決問題, 我讀了以下的文章
心不動,還能辦事、解決問題嗎?能,心不動是智慧解決問題;心動是情識在解決問題。這一動就變成識了,情識解決問題會產生很多流弊,為什麼?它是迷,不是覺,智慧解決問題,決定沒有後遺症。佛菩薩是智慧解決問題,我們凡夫是情識解決問題,感情、常識。感情本身就是問題,煩惱嘛;知識是所知障,全是煩惱習氣,沒有真智慧。真智慧是從定中來的,不是讀很多書就有智慧,那就錯了。讀很多書是常識豐富,知識不是智慧,智慧跟讀不讀書沒有關係,
我們真正到離念亡情的時候,情就是情識,念是念頭,一切念頭,善念、惡念、無記念,都捨掉了;情是一切的煩惱,喜、怒、哀、樂、愛、惡、欲,我們中國講的七情,在佛法裡面講識就是情,八個識都是屬於情,情識真正能夠捨離掉了,你本性裡面的般若智慧就現前了。
其實情識跟般若智慧是同一個體,都是自性,都是真心,悟了的時候就叫般若智慧,迷了的時候就叫情識。所以唯識這一宗講修行的目標是轉識成智,轉八識成四智;真轉過來了,那麼你一天到晚起心動念,一切的作為,全是普賢行,與十大願,願願都相應。那麼後面有幾句,它也說得很好。「大經云,一切法無生,一切法無滅,若能如是解,諸佛常現前。」它這個幾句是解釋如對目前來說的,也說得非常之好,那麼後面呢,我們還會討論到。如果沒有普賢法力,沒有深心信解,這個禮敬諸佛就做不到,所以禮敬諸佛,特別注重諸佛,這個是普賢行願。如果說禮敬如來,禮敬一尊佛,那個不是普賢行,所以普賢行差別就在此地。
普賢行是情與無情要平等地禮敬,這個才是普賢行的禮敬諸佛,所以它不是禮敬佛,是禮敬諸佛,諸佛是情與無情統統包括在裡面。所以不曉得這個意思,讀誦有什麼用處呢?沒用啊!明白這個道理,讀誦有用,讀誦提醒自己。所以古人有很多人拿這個作日課的,弘一大師,諸位都曉得,他的早晚課就是念普賢行願品,他把這個當作課誦本來念,時時刻刻提醒自己,我有沒有修普賢行,時時提起,時時念著,自自然然他就要修了。再看底下這一段,解釋「能禮」的「心相」。「悉以清淨身語意業,常修禮敬。」這一段經文裡面,你看字不多,可是意思也非常地圓滿。成佛的正因,必定是三業清淨,這個是成佛的正因。
Tuesday, 16 September 2008
用心去恭敬每一個眾生
用心去恭敬每一個眾生, 對眾生不要有分別心,要以平等心看待一切眾生,沒有平等心的話就會生起苦惱心,不要分別高下、大小、富有、貧賤,一律平等,這樣才能得到內心的和諧與快樂。
it is difficult, i need to practise it
it is difficult, i need to practise it
Thursday, 11 September 2008
When will Peace Come 911
When will Peace Come? Peace comes internally, not externally. Stop blaming external factors and practise internally
Tuesday, 9 September 2008
Friday, 5 September 2008
幸運是我
這首歌帶給了我很多的回憶, 我想起我的爸爸, 他己不在這個世界上, 我也想起我對自己做人的失敗, 無奈, 很難在這個世界上生存下去, 但又知道自己的幸運, 認識了彿法, 知道了人性的真相. 時間的消逝, 自己的過失不斷地重覆, 更加知道命運的害怕, 請留意以下的作品
Saturday, 30 August 2008
Thursday, 28 August 2008
一切有為法,如夢幻泡影,如露亦如電,應作如是觀。(2)
我也不相信自己的改變. 我只想去找阿彌陀佛.念彿往生淨土.
一想到這裏, 什麼也可以放下, 只要在這裏符合彿法戒除貪, 瞋, 痂 慢, 那個人生計畫就符合彿法了
現在看到這個世界的人, 簡直是愚蠢. 包括以往的我. 假若我不知道六道輪迴的可怕, 我還會掉以輕心. 了解以後, 什麼世間的事物都很自然地放下
現在 看到美女, 沒有感覺, 看到金錢, 不想再太大追求, 太多錢財只會帶來災禍, 足夠生活就可以了. 有冇女朋友也算了, 如果可以一齊修行更好. 多一個人去淨土, 我己不想再玩樂, 以免再墜輪迴.
一想到這裏, 什麼也可以放下, 只要在這裏符合彿法戒除貪, 瞋, 痂 慢, 那個人生計畫就符合彿法了
現在看到這個世界的人, 簡直是愚蠢. 包括以往的我. 假若我不知道六道輪迴的可怕, 我還會掉以輕心. 了解以後, 什麼世間的事物都很自然地放下
現在 看到美女, 沒有感覺, 看到金錢, 不想再太大追求, 太多錢財只會帶來災禍, 足夠生活就可以了. 有冇女朋友也算了, 如果可以一齊修行更好. 多一個人去淨土, 我己不想再玩樂, 以免再墜輪迴.
Sunday, 24 August 2008
一切有為法,如夢幻泡影,如露亦如電,應作如是觀。
一切有為法,如夢幻泡影,如露亦如電,應作如是觀。
人是有慾望的,生來就想擁有什麼,當你擁有你會快樂,但失去時你就會痛苦;夢也是一樣啊,當你朝著夢想前進,你是滿足的,但是當有一天夢想破滅,巨大的絕望就會攫住你,不停地往下墜落。
可是這四句偈告訴我們,不要去想你現在擁有什麼,便放不開,因為總有一天都是會失去的,也不要去想你失去什麼,因為我們本來就不可能擁有什麼,今天你做了一個夢,夢中的你過的快樂極了,早上你醒來,發現自己又回到現實的世界中,又要面對辛苦的一天,人在夢醒時難免有一點失落感,但這還只是做夢而已,要是有一天你生命中真正重要的東西失去了呢?你的親人、朋友、愛,你還能把他當做一個結束的夢嗎?
人生的一切現象,就像夢幻般不真實,也像水中的泡泡,浮上水面就消失了,又像清晨的露珠、天空的閃電,現在看到了,下一刻就消失了。這個世界就好像無數個不同的『片刻』,而不是不變的永恆,我們應該從這個角度去認識世界,就會對世界有不同的體悟,也許本來令你痛苦的事,就不會痛苦了。
其實我覺得人活著,就不可能不痛苦,因為活著本身就是一件痛苦的事,人活著總有一天得面對別離,又有太多無可奈何的事. 我很希望我從夢中醒回來, 人生本來就是夢, 你試想想, 你發夢的時侯是否很入夢, 很真, 當你醒來的時候, 你會不會很執著那個夢, 人生如夢, 我們為什麼不能放下
人是有慾望的,生來就想擁有什麼,當你擁有你會快樂,但失去時你就會痛苦;夢也是一樣啊,當你朝著夢想前進,你是滿足的,但是當有一天夢想破滅,巨大的絕望就會攫住你,不停地往下墜落。
可是這四句偈告訴我們,不要去想你現在擁有什麼,便放不開,因為總有一天都是會失去的,也不要去想你失去什麼,因為我們本來就不可能擁有什麼,今天你做了一個夢,夢中的你過的快樂極了,早上你醒來,發現自己又回到現實的世界中,又要面對辛苦的一天,人在夢醒時難免有一點失落感,但這還只是做夢而已,要是有一天你生命中真正重要的東西失去了呢?你的親人、朋友、愛,你還能把他當做一個結束的夢嗎?
人生的一切現象,就像夢幻般不真實,也像水中的泡泡,浮上水面就消失了,又像清晨的露珠、天空的閃電,現在看到了,下一刻就消失了。這個世界就好像無數個不同的『片刻』,而不是不變的永恆,我們應該從這個角度去認識世界,就會對世界有不同的體悟,也許本來令你痛苦的事,就不會痛苦了。
其實我覺得人活著,就不可能不痛苦,因為活著本身就是一件痛苦的事,人活著總有一天得面對別離,又有太多無可奈何的事. 我很希望我從夢中醒回來, 人生本來就是夢, 你試想想, 你發夢的時侯是否很入夢, 很真, 當你醒來的時候, 你會不會很執著那個夢, 人生如夢, 我們為什麼不能放下
Saturday, 23 August 2008
佛說阿彌陀經
如是我聞﹐一時佛在舍衛國祇樹給孤獨園。與大比丘僧。千二百五十人俱。皆是大阿羅漢。眾所知識。長老舍利弗。摩訶目犍連。摩訶迦葉。摩訶迦旃延。摩訶俱絺羅。離婆多。周利槃陀伽。難陀。阿難陀。羅候羅。橋梵波提。賓頭廬頗羅墮。迦留陀夷。摩訶劫賓那。薄拘羅。阿耨樓馱。如是等諸大弟子。并諸菩薩摩訶薩。文殊師利法王子。阿逸多菩薩。乾陀訶提菩薩。常精進菩薩。與如是等諸大菩薩。及釋提桓因等。無量諸天大眾俱。
爾時佛告長老舍利弗。從是西方過十萬億佛土。有世界名曰極樂。其土有佛。號阿彌陀。今現在說法。舍利弗。彼土何故名為極樂。其國眾生。無有眾苦。但受諸樂。故名極樂。又舍利弗。極樂國土。七重欄楯。七重羅網。七重行樹。皆是四寶。周匝圍繞。是故彼國名為極樂。又舍利弗。極樂國土。有七寶池。八功德水。充滿其中。池底純以金沙布地。四邊階道。金.銀.琉璃.玻璃合成。上有樓閣。亦以金.銀.琉璃.玻璃.硨磲.赤珠.瑪瑙.而嚴飾之。池中蓮華大如車輪.青色.青光.黃色.黃光.赤色.赤光.白色.白光。微妙香潔。舍利弗。極樂國土。成就如是功德莊嚴。
又舍利弗。彼佛國土。常作天樂。黃金為地。晝夜六時。天雨曼陀羅華。其土眾生。常以清旦。各以衣械。盛眾妙華。供養他方十萬億佛。即以食時。還到本國。飯食經行。舍利弗。極樂國土。成就如是功德莊嚴。
復次舍利弗。彼國常有種種奇妙雜色之鳥。白鶴.孔雀.鸚鵡.舍利.迦陵頻伽.共命之鳥。是諸眾鳥。晝夜六時。出和雅音。其音演暢五根.五力.七菩提分.八聖道分.如是等法。其土眾生。聞是音已。皆悉念佛.念法.念僧。舍利弗。汝勿謂此鳥。實是罪報所生。所以者何。彼佛國土。無三惡道。舍利弗。其佛國土。尚無惡道之名。何況有實。是諸眾鳥。皆是阿彌陀佛。欲令法音宣流。變化所作。舍利弗。彼佛國土。微風吹動。諸寶行樹。及寶羅網。出微妙音。譬如百千種樂。同時俱作。聞是音者。自然皆生念佛.念法.念僧之心。舍利弗。其佛國土成就如是功德莊嚴。
舍利弗。於汝意云何。彼佛何故號阿彌陀。舍利弗。彼佛光明無量。照十方國。無所障礙。是故號為阿彌陀。又舍利弗。彼佛壽命。及其人民。無量無邊阿僧祇劫。故名阿彌陀。
舍利弗。阿彌陀佛。成佛已來於今十劫。又舍利弗。彼佛有無量無邊聲聞弟子。皆阿羅漢。非是算數之所能知。諸菩薩眾。亦復如是。舍利弗。彼佛國土。成就如是功德莊嚴。
又舍利弗。極樂國土。眾生生者。皆是阿鞞跋致。其中多有一生補處。其數甚多。非是算數所能知之。但可以無量無邊阿僧祇說。舍利弗。眾生聞者。應當發願。願生彼國。所以者何。得與如是諸上善人俱會一處。舍利弗。不可以少善根福德因緣。得生彼國。舍利弗。若有善男子.善女人。聞說阿彌陀佛。執持名號。若一日。若二日。若三日。若四日。若五日。若六日。若七日。一心不亂。其人臨命終時。阿彌陀佛。與諸聖眾。現在其前。是人終時。心不顛到。即得往生阿彌陀佛極樂佛土。舍利弗。我見是利。故說此言。若有眾生。聞是說者。應當發願。生彼國土。
舍利弗。如我今者。讚歎阿彌陀佛。不可思議功德之利。東方亦有阿處鞞佛。須彌相佛。大須彌佛。須彌光佛。妙音佛。如是等恒河沙數諸佛。各於其國。出廣長舌相。遍覆三千大千世界。說誠實言。汝等眾生。當信是稱讚不可思議功德一切諸佛所護念經。
舍利弗。南方世界。有日月燈佛。名聞光佛。大燄肩佛。須彌燈佛。無量精進佛。如是等恒河沙數諸佛。各於其國。出廣長舌相。遍覆三千大千世界。說誠實言。汝等眾生。當信是稱讚不可思議功德一切諸佛所護念經。
舍利弗。西方世界。有無量壽佛。無量相佛。無量幢佛。大光佛。大明佛。寶相佛。淨光佛。如是等恒河沙數諸佛。各於其國。出廣長舌相。遍覆三千大千世界。說誠實言。汝等眾生。當信是稱讚不可思議功德一切諸佛所護念經。
舍利弗。北方世界。有燄肩佛。最勝音佛。難沮佛。日生佛。網明佛。如是等恒河沙數諸佛。各於其國。出廣長舌相。遍覆三千大千世界。說誠實言。汝等眾生。當信是稱讚不可思議功德一切諸佛所護念經。
舍利弗。下方世界。有師子佛。名聞佛。名光佛。達摩佛。法幢佛。持法佛。如是等恒河沙數諸佛。各於其國。出廣長舌相。遍覆三千大千世界。說誠實言。汝等眾生。當信是稱讚不可思議功德一切諸佛所護念經。
舍利弗。上方世界。有梵音佛。宿王佛。香上佛。香光佛。大燄肩佛。雜色寶華嚴身佛。娑羅樹王佛。寶華德佛。見一切義佛。如須彌山佛。如是等恒河沙數諸佛。各於其國。出廣長舌相。遍覆三千大千世界。說誠實言。汝等眾生。當信是稱讚不可思議功德一切諸佛所護念經。
舍利弗。於汝意云何。何故名為一切諸佛所護念經。舍利弗。若有善男子.善女人。聞是經受持者。及聞諸佛名者。是諸善男子.善女人。皆為一切諸佛之所護念。皆得不退轉於阿耨多羅三藐三菩提。是故舍利弗。汝等皆當信受我語。及諸佛所說。
舍利弗。若有人已發願。今發願。當發願。欲生阿彌陀佛國者。是諸人等。皆得不退轉於阿耨多羅三藐三菩提。於彼國土。若已生。若今生。若當生。是故舍利弗。諸善男子.善女人。若有信者。應當發願。生彼國土。
舍利弗。如我今者。稱讚諸佛不可思議功德。彼諸佛等亦讚我不可思議功德。而作是言。釋迦牟尼佛能為甚難希有之事。能於娑婆國土。五濁惡世。劫濁.見濁.煩惱濁.眾生濁.命濁中。得阿耨多羅三藐三菩提。為諸眾生。說是一切世間難信之法。
舍利弗。當知我於五濁惡世。行此難事。得阿耨多羅三藐三菩提。為一切世間說此難信之法。是為甚難。佛說此經已。舍利弗。及諸比丘。一切世間天人阿修羅等。聞佛所說。歡喜信受。作禮而去。
拔一切業障根本。得生淨土陀羅尼 (往生淨土神咒或往生咒)
南摩阿彌多婆夜。哆他伽多夜。哆地夜他。阿彌利都婆毗。阿彌利哆。悉耽婆毗。阿彌利哆。毗伽蘭帝。阿彌利哆。毗伽蘭哆。伽彌膩。伽伽那。枳多伽利。娑婆訶。
誦這咒者阿彌陀佛常住其頂。命終之後任運往生
爾時佛告長老舍利弗。從是西方過十萬億佛土。有世界名曰極樂。其土有佛。號阿彌陀。今現在說法。舍利弗。彼土何故名為極樂。其國眾生。無有眾苦。但受諸樂。故名極樂。又舍利弗。極樂國土。七重欄楯。七重羅網。七重行樹。皆是四寶。周匝圍繞。是故彼國名為極樂。又舍利弗。極樂國土。有七寶池。八功德水。充滿其中。池底純以金沙布地。四邊階道。金.銀.琉璃.玻璃合成。上有樓閣。亦以金.銀.琉璃.玻璃.硨磲.赤珠.瑪瑙.而嚴飾之。池中蓮華大如車輪.青色.青光.黃色.黃光.赤色.赤光.白色.白光。微妙香潔。舍利弗。極樂國土。成就如是功德莊嚴。
又舍利弗。彼佛國土。常作天樂。黃金為地。晝夜六時。天雨曼陀羅華。其土眾生。常以清旦。各以衣械。盛眾妙華。供養他方十萬億佛。即以食時。還到本國。飯食經行。舍利弗。極樂國土。成就如是功德莊嚴。
復次舍利弗。彼國常有種種奇妙雜色之鳥。白鶴.孔雀.鸚鵡.舍利.迦陵頻伽.共命之鳥。是諸眾鳥。晝夜六時。出和雅音。其音演暢五根.五力.七菩提分.八聖道分.如是等法。其土眾生。聞是音已。皆悉念佛.念法.念僧。舍利弗。汝勿謂此鳥。實是罪報所生。所以者何。彼佛國土。無三惡道。舍利弗。其佛國土。尚無惡道之名。何況有實。是諸眾鳥。皆是阿彌陀佛。欲令法音宣流。變化所作。舍利弗。彼佛國土。微風吹動。諸寶行樹。及寶羅網。出微妙音。譬如百千種樂。同時俱作。聞是音者。自然皆生念佛.念法.念僧之心。舍利弗。其佛國土成就如是功德莊嚴。
舍利弗。於汝意云何。彼佛何故號阿彌陀。舍利弗。彼佛光明無量。照十方國。無所障礙。是故號為阿彌陀。又舍利弗。彼佛壽命。及其人民。無量無邊阿僧祇劫。故名阿彌陀。
舍利弗。阿彌陀佛。成佛已來於今十劫。又舍利弗。彼佛有無量無邊聲聞弟子。皆阿羅漢。非是算數之所能知。諸菩薩眾。亦復如是。舍利弗。彼佛國土。成就如是功德莊嚴。
又舍利弗。極樂國土。眾生生者。皆是阿鞞跋致。其中多有一生補處。其數甚多。非是算數所能知之。但可以無量無邊阿僧祇說。舍利弗。眾生聞者。應當發願。願生彼國。所以者何。得與如是諸上善人俱會一處。舍利弗。不可以少善根福德因緣。得生彼國。舍利弗。若有善男子.善女人。聞說阿彌陀佛。執持名號。若一日。若二日。若三日。若四日。若五日。若六日。若七日。一心不亂。其人臨命終時。阿彌陀佛。與諸聖眾。現在其前。是人終時。心不顛到。即得往生阿彌陀佛極樂佛土。舍利弗。我見是利。故說此言。若有眾生。聞是說者。應當發願。生彼國土。
舍利弗。如我今者。讚歎阿彌陀佛。不可思議功德之利。東方亦有阿處鞞佛。須彌相佛。大須彌佛。須彌光佛。妙音佛。如是等恒河沙數諸佛。各於其國。出廣長舌相。遍覆三千大千世界。說誠實言。汝等眾生。當信是稱讚不可思議功德一切諸佛所護念經。
舍利弗。南方世界。有日月燈佛。名聞光佛。大燄肩佛。須彌燈佛。無量精進佛。如是等恒河沙數諸佛。各於其國。出廣長舌相。遍覆三千大千世界。說誠實言。汝等眾生。當信是稱讚不可思議功德一切諸佛所護念經。
舍利弗。西方世界。有無量壽佛。無量相佛。無量幢佛。大光佛。大明佛。寶相佛。淨光佛。如是等恒河沙數諸佛。各於其國。出廣長舌相。遍覆三千大千世界。說誠實言。汝等眾生。當信是稱讚不可思議功德一切諸佛所護念經。
舍利弗。北方世界。有燄肩佛。最勝音佛。難沮佛。日生佛。網明佛。如是等恒河沙數諸佛。各於其國。出廣長舌相。遍覆三千大千世界。說誠實言。汝等眾生。當信是稱讚不可思議功德一切諸佛所護念經。
舍利弗。下方世界。有師子佛。名聞佛。名光佛。達摩佛。法幢佛。持法佛。如是等恒河沙數諸佛。各於其國。出廣長舌相。遍覆三千大千世界。說誠實言。汝等眾生。當信是稱讚不可思議功德一切諸佛所護念經。
舍利弗。上方世界。有梵音佛。宿王佛。香上佛。香光佛。大燄肩佛。雜色寶華嚴身佛。娑羅樹王佛。寶華德佛。見一切義佛。如須彌山佛。如是等恒河沙數諸佛。各於其國。出廣長舌相。遍覆三千大千世界。說誠實言。汝等眾生。當信是稱讚不可思議功德一切諸佛所護念經。
舍利弗。於汝意云何。何故名為一切諸佛所護念經。舍利弗。若有善男子.善女人。聞是經受持者。及聞諸佛名者。是諸善男子.善女人。皆為一切諸佛之所護念。皆得不退轉於阿耨多羅三藐三菩提。是故舍利弗。汝等皆當信受我語。及諸佛所說。
舍利弗。若有人已發願。今發願。當發願。欲生阿彌陀佛國者。是諸人等。皆得不退轉於阿耨多羅三藐三菩提。於彼國土。若已生。若今生。若當生。是故舍利弗。諸善男子.善女人。若有信者。應當發願。生彼國土。
舍利弗。如我今者。稱讚諸佛不可思議功德。彼諸佛等亦讚我不可思議功德。而作是言。釋迦牟尼佛能為甚難希有之事。能於娑婆國土。五濁惡世。劫濁.見濁.煩惱濁.眾生濁.命濁中。得阿耨多羅三藐三菩提。為諸眾生。說是一切世間難信之法。
舍利弗。當知我於五濁惡世。行此難事。得阿耨多羅三藐三菩提。為一切世間說此難信之法。是為甚難。佛說此經已。舍利弗。及諸比丘。一切世間天人阿修羅等。聞佛所說。歡喜信受。作禮而去。
拔一切業障根本。得生淨土陀羅尼 (往生淨土神咒或往生咒)
南摩阿彌多婆夜。哆他伽多夜。哆地夜他。阿彌利都婆毗。阿彌利哆。悉耽婆毗。阿彌利哆。毗伽蘭帝。阿彌利哆。毗伽蘭哆。伽彌膩。伽伽那。枳多伽利。娑婆訶。
誦這咒者阿彌陀佛常住其頂。命終之後任運往生
Friday, 25 July 2008
念佛
我要念佛了, 六道的可怕
我很幸運得人生, 可惜我不懂珍惜.
其實人生可以是一個業報, 只是我們沒有留意, 這個世界太亂了, 貪心, 自私
多留一天, 很容易做罪業, 去了地獄是一線之差, 再搞輪迴也是浪費時間
我不想在留戀這個地方, 西方極樂世界很好. 但是我一定要放下才能去到, 我也質疑我去到的機會有幾大, 但如我不去, 我不知要等少次生死才去.
我的性格根本不能在這世界生存, 心不定, 看了好看的東西心也帶走了, 我要用重新的眼光來生存, 反正世界上一切的東西也帶不走, 只有自己的罪業能帶走, 何必把這四周的事物給迷住了
阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛
我很幸運得人生, 可惜我不懂珍惜.
其實人生可以是一個業報, 只是我們沒有留意, 這個世界太亂了, 貪心, 自私
多留一天, 很容易做罪業, 去了地獄是一線之差, 再搞輪迴也是浪費時間
我不想在留戀這個地方, 西方極樂世界很好. 但是我一定要放下才能去到, 我也質疑我去到的機會有幾大, 但如我不去, 我不知要等少次生死才去.
我的性格根本不能在這世界生存, 心不定, 看了好看的東西心也帶走了, 我要用重新的眼光來生存, 反正世界上一切的東西也帶不走, 只有自己的罪業能帶走, 何必把這四周的事物給迷住了
阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛 阿彌陀佛
Thursday, 17 July 2008
Old stuff
Someone asks me to take the camera again. I like photography when I was 12 to 14, I had a manual camera (no electrical parts inside except the light meter),
Nowadays, people took digital pictures with a digital camera, and modify within photoshop. I still prefer using film and manual camera, more fun...
I am also watching an old TVB drama, took in 90s era, it was good, but people think it is too old...
Well.. if it is good, who cares whether it is new or old.
Proves to me that people like catching up new stuff without enjoying the old stuff, not a good thing...
Nowadays, people took digital pictures with a digital camera, and modify within photoshop. I still prefer using film and manual camera, more fun...
I am also watching an old TVB drama, took in 90s era, it was good, but people think it is too old...
Well.. if it is good, who cares whether it is new or old.
Proves to me that people like catching up new stuff without enjoying the old stuff, not a good thing...
People changing job
The people around me keep changing job, even my new company, people left every week. It only has less than 30 people..
New Pay rise?
Better career?
Well, money is important, but it cannot bring into coffin, so I prefer balance between money and career interest.
New Pay rise?
Better career?
Well, money is important, but it cannot bring into coffin, so I prefer balance between money and career interest.
Wednesday, 9 July 2008
海阔天空
我玩結他, 很少人去懂欣賞, 或會有被人嘲笑的感覺
我希望我这一生可以的話, 不羁放纵爱自由
當我玩結他的時候, 我彷彿身邊擁有了一切, 但與世界好像有了隔膜, 起了圍牆
今天我寒夜里看雪飘过
怀著冷却了的心窝飘远方
风雨里追赶
雾里分不清影踪
天空海阔你与我
可会变(谁没在变)
多少次迎著冷眼与嘲笑
从没有放弃过心中的理想
一刹那恍惚
若有所失的感觉
不知不觉已变淡
心里爱(谁明白我)
原谅我这一生不羁放纵爱自由
也会怕有一天会跌倒
被弃了理想谁人都可以
那会怕有一天只你共我
仍然自由自我
永远高唱我歌
走遍千里
我希望我这一生可以的話, 不羁放纵爱自由
當我玩結他的時候, 我彷彿身邊擁有了一切, 但與世界好像有了隔膜, 起了圍牆
今天我寒夜里看雪飘过
怀著冷却了的心窝飘远方
风雨里追赶
雾里分不清影踪
天空海阔你与我
可会变(谁没在变)
多少次迎著冷眼与嘲笑
从没有放弃过心中的理想
一刹那恍惚
若有所失的感觉
不知不觉已变淡
心里爱(谁明白我)
原谅我这一生不羁放纵爱自由
也会怕有一天会跌倒
被弃了理想谁人都可以
那会怕有一天只你共我
仍然自由自我
永远高唱我歌
走遍千里
Monday, 7 July 2008
Wednesday, 2 July 2008
Thursday, 19 June 2008
Stupid
I think many people treat me as a stupid, teasing me at all times.. Just happen since high school, never stops..
I have my own feeling, sometimes I just want ppl to consider my feeling... I now express my feeling via my guitar.
I have my own feeling, sometimes I just want ppl to consider my feeling... I now express my feeling via my guitar.
Monday, 5 May 2008
Wednesday, 30 April 2008
現在的感受
一個開始又一個結束, 短短的兩天發生了很多很麻煩的事, 我又要重新找新的flatmate, 一個屬於我的家, 一個很幸福的家, 又要結束了.
以前的家, 沒有家的感覺, 大家各自各.
我發了個夢, 給了我很不安祥的感覺, 想不到真的要發生了, 我無可選擇, 只可見步行步.
這對很多人可能是一件小事, 但我見到了無常的可怕, 一個法師的格言, 面對他, 解決他, 放下他
另外, 我又病了
再另外, 我的租金懷疑被人私吞了, 又要追數,
我現在正在找工作, 真是很忙.
我今年真是很黑, 很多不如意的事發生了
以前的家, 沒有家的感覺, 大家各自各.
我發了個夢, 給了我很不安祥的感覺, 想不到真的要發生了, 我無可選擇, 只可見步行步.
這對很多人可能是一件小事, 但我見到了無常的可怕, 一個法師的格言, 面對他, 解決他, 放下他
另外, 我又病了
再另外, 我的租金懷疑被人私吞了, 又要追數,
我現在正在找工作, 真是很忙.
我今年真是很黑, 很多不如意的事發生了
Monday, 28 April 2008
New flatmate
Very bad temper, but got a warm heart,
can cook well, easy going, always keep place clean !!
I have too much bbq in easter long weekend, got cold & flu
can cook well, easy going, always keep place clean !!
I have too much bbq in easter long weekend, got cold & flu
Monday, 21 April 2008
舊日的足跡
每一個人都有一個過去, 過去的故鄉, 過去的喜與哀樂
這首作品是描述一個人很久没有回家, 看到每一張臉的不同感受
這首作品是約在1985年寫的, 我很喜歡後段的結他, 很有感情, 我現在正在練習這段結他
這首作品是描述一個人很久没有回家, 看到每一張臉的不同感受
這首作品是約在1985年寫的, 我很喜歡後段的結他, 很有感情, 我現在正在練習這段結他
Friday, 18 April 2008
New life
I just come back from HK and Japan, many things have been changed
New Home
New flatmate
New glasses
New clothes
New guitar
New face - more handsome now
New TV
New journey
New Home
New flatmate
New glasses
New clothes
New guitar
New face - more handsome now
New TV
New journey
Sunday, 2 March 2008
Stress out
I am too tired recently (not physical, but pyschological)
due to
1. Too much work in the office (got 6 hands at a time, and every issue is top priority)
2. Flatmate moving out (no good bye hug)
3. Busted for illegal parking
4. ATO penalty
5. Finding a new place within a short period of time
6. Packing up
7. Not happy about my weakness in personality
I am glad that I can handle most of these things properly, but my emotional just gone crazy. I keep reminding myself, forget about the emotion, just do it, and I have done it, because I don't have a choice...
but just too tired, and I am a man, supposed to be strong. and I was behaving tough already... i just want to escape now and cry... yeah, i am a boy, should not cry
Tonight is the first night I spend time alone, very afraid, very tired, i want her to stay with me.. impossible anymore, but i got a new guy as a new flatmate soon, not bad..
I am exploding now like a bomb.
due to
1. Too much work in the office (got 6 hands at a time, and every issue is top priority)
2. Flatmate moving out (no good bye hug)
3. Busted for illegal parking
4. ATO penalty
5. Finding a new place within a short period of time
6. Packing up
7. Not happy about my weakness in personality
I am glad that I can handle most of these things properly, but my emotional just gone crazy. I keep reminding myself, forget about the emotion, just do it, and I have done it, because I don't have a choice...
but just too tired, and I am a man, supposed to be strong. and I was behaving tough already... i just want to escape now and cry... yeah, i am a boy, should not cry
Tonight is the first night I spend time alone, very afraid, very tired, i want her to stay with me.. impossible anymore, but i got a new guy as a new flatmate soon, not bad..
I am exploding now like a bomb.
Thursday, 28 February 2008
Admiral
I feel really stressed in my life recently.
1. My perception to myself, a sponge
2. Friend's perception to myself
3. My way of viewing things changes a lot
My biggest lesson in this year is learning how to admire things and people?
1. To admire one person took a long time. As you know, I lived with someone before, I can honestly tell you sometimes the other side do a lot of things that piss you off, but no matter how bad the other side is, I still accept it. I am a sponge, you can squeeze the sponge and it still backs to normal. Why? coze I start to admire..
I won't admire one person when I saw him/her, after some time, I will calm down and start to look at the advantage of this person... this is a very valuable lesson to me, by learning that, i almost rarely angry with anyone
2. I like HK band beyond, not only like, but also admire. Although sometimes i don't like their songs, but i admire their talent and most importantly, the tears behind. When I listen to their song, I don't just listen. If you don't know the background and all the stuff involved, it is just waste of money.
3. Someone said I am immature,i admit to some extent I am, but I also want to say no one is mature unless he/she is god or buddha. I am still finding someone who admires me @ a friend or a partner........ I have to break this door
4. I would like to ask anyone who read this blog HAVE U EVER ADMIRE THE PEOPLE SURROUNDING YOU? if not, start it today... but people will ask "why do i need to admire him/her, then why do you treat him/her as a friend then? call him/her when you are boring, call him/her when you need help"...I can tell you, almost everyone of my friend, i will admire him/her. This should be the way of treating people... If anyone has ever said that I am immature, then at least please do this before saying this to me
Please admire this song, it is about how to appreciate.
1. My perception to myself, a sponge
2. Friend's perception to myself
3. My way of viewing things changes a lot
My biggest lesson in this year is learning how to admire things and people?
1. To admire one person took a long time. As you know, I lived with someone before, I can honestly tell you sometimes the other side do a lot of things that piss you off, but no matter how bad the other side is, I still accept it. I am a sponge, you can squeeze the sponge and it still backs to normal. Why? coze I start to admire..
I won't admire one person when I saw him/her, after some time, I will calm down and start to look at the advantage of this person... this is a very valuable lesson to me, by learning that, i almost rarely angry with anyone
2. I like HK band beyond, not only like, but also admire. Although sometimes i don't like their songs, but i admire their talent and most importantly, the tears behind. When I listen to their song, I don't just listen. If you don't know the background and all the stuff involved, it is just waste of money.
3. Someone said I am immature,i admit to some extent I am, but I also want to say no one is mature unless he/she is god or buddha. I am still finding someone who admires me @ a friend or a partner........ I have to break this door
4. I would like to ask anyone who read this blog HAVE U EVER ADMIRE THE PEOPLE SURROUNDING YOU? if not, start it today... but people will ask "why do i need to admire him/her, then why do you treat him/her as a friend then? call him/her when you are boring, call him/her when you need help"...I can tell you, almost everyone of my friend, i will admire him/her. This should be the way of treating people... If anyone has ever said that I am immature, then at least please do this before saying this to me
Please admire this song, it is about how to appreciate.
Wednesday, 27 February 2008
合久必分
Beyond, a HK band which I like since I was young
After 22 years, dismiss in 2005
Me, today is a remarkable day for me, i also experience 合久必分 after 9 months. How do you think about 合久必分
I know nothing is permanent, but I really really feel shit
After 22 years, dismiss in 2005
Me, today is a remarkable day for me, i also experience 合久必分 after 9 months. How do you think about 合久必分
I know nothing is permanent, but I really really feel shit
Sunday, 17 February 2008
How healthy are you
Click here to check
Check the numbers yourself.. For woman, the number is just a little bit less, don't think you are female and you should be far less than men, it is wrong
Push up for Men in 1 min (Age group)
20-29 30-39 40-49 50-59 60+
Superior
62 52 40 39 28
Excellent
47 39 30 25 23
Good
37 30 24 19 18
Fair
29 24 18 13 10
Poor
22 17 11 9 6
Very poor
13 9 5 3 2
I belong to Fair...I remember when I was 13, i can do 27 push up as well and is already quite strong in the class.. so if I want to swim fast, I have to become stronger
Number of sit-ups in 1 min
Men (Age group)
20 20-29 30-39 40-49 50-59 60+
Superior
62 55 51 47 43 39
Excellent
51 47 43 39 35 30
Good
47 42 39 34 28 22
Fair
41 38 35 29 24 19
Poor
36 33 30 24 19 15
Very Poor
27 27 23 17 12 7
I belonged to Poor. seems that I have to practise more
Body Mass Index
Preparation: Wearing minimal clothing, measure your body weight. Measure your height without shoes.
Procedure: Check for your BMI on this chart or multiply your weight in pounds by 703. (For example, if you weigh 149 pounds, multiply 149 x 703 to get 104,747.)
Multiply your height in inches by your height in inches.
(If you are 65 inches tall, multiply 65 x 65 to get 4,225.)
Divide the first answer by the second answer to get your Body Mass Index. (104,747 divided by 4,225 is 24.8.)
Scoring: Less than 19 Underweight
19 - 25 Normal weight
25 - 29.99 Overweight
30 or higher Obese
I score 20, normal weight
Check the numbers yourself.. For woman, the number is just a little bit less, don't think you are female and you should be far less than men, it is wrong
Push up for Men in 1 min (Age group)
20-29 30-39 40-49 50-59 60+
Superior
62 52 40 39 28
Excellent
47 39 30 25 23
Good
37 30 24 19 18
Fair
29 24 18 13 10
Poor
22 17 11 9 6
Very poor
13 9 5 3 2
I belong to Fair...I remember when I was 13, i can do 27 push up as well and is already quite strong in the class.. so if I want to swim fast, I have to become stronger
Number of sit-ups in 1 min
Men (Age group)
20 20-29 30-39 40-49 50-59 60+
Superior
62 55 51 47 43 39
Excellent
51 47 43 39 35 30
Good
47 42 39 34 28 22
Fair
41 38 35 29 24 19
Poor
36 33 30 24 19 15
Very Poor
27 27 23 17 12 7
I belonged to Poor. seems that I have to practise more
Body Mass Index
Preparation: Wearing minimal clothing, measure your body weight. Measure your height without shoes.
Procedure: Check for your BMI on this chart or multiply your weight in pounds by 703. (For example, if you weigh 149 pounds, multiply 149 x 703 to get 104,747.)
Multiply your height in inches by your height in inches.
(If you are 65 inches tall, multiply 65 x 65 to get 4,225.)
Divide the first answer by the second answer to get your Body Mass Index. (104,747 divided by 4,225 is 24.8.)
Scoring: Less than 19 Underweight
19 - 25 Normal weight
25 - 29.99 Overweight
30 or higher Obese
I score 20, normal weight
Monday, 11 February 2008
happy new year
My resolution
1. Break 35 seconds in 50M freestyle in swimming, and swim 100M butterfly
2. Find a girl friend
3. Change job and increase 10K more for salary, I am underpaid for now
4. Change my character so that people admire me
5. Become more muscular
6. Continue to study Japanese
7. Get more Microsoft IT Certifications
I listen to a HK band "Beyond" recently, I really love Ka Kui's voice. If he had not died, what would have happened.. He died when I was 13. Compared to today's music in HK, HK music is really full of shit now, in karaoke, almost every song is love song, lack of personal style
I love Beyond's song because
1. Self Composed, self played and self sing
2. Ka Kui's voice
3. Ka Kui can express his own real feeling in his song (Not many people can do this)
4. You can read Ka Kui's personality in his songs (You almost cannot find this in other singers in HK)
5. Songs related to the world, not only love
6. Rock and roll feel
When I was 13, I don't really know how to admire his songs, now, I can see very deep inside his songs
Below is the Beyond's Japanese MV, unfortunately, he died in Japan as well
今の僕は前よりずっと成熟になってきた。グローリアのこと私の記憶を深く残ってしまった、私もその後変わってきた、でも、その先の道どうだろ?遥かなる夢か?
Beyond - 遥かなる夢
遠く 遥かな歌が
たえまなく聞こえてくる
微笑みを讃えるように
ときに優しく強く「Don't be afraid」
思い悩み傷きずつき
眠れない夜もあった
信じあい 肩を支えて
励ましあったあの日「Don't worry friend」
*終わりのない旅の途中で
振り向けば君がいる
人は皆ひとりきりじゃ
生きてゆけないから
広い大地の上に
寝転んで見あげた空
果てしない銀河の流れ
いつもこの地球つつむ「Don't be afraid」
たとえ街は荒んでいっても
夢をみる力が
※この胸に希望の鐘
明日も鳴らすだろう
また新しい 物語を生きるよ
Another song
1. Break 35 seconds in 50M freestyle in swimming, and swim 100M butterfly
2. Find a girl friend
3. Change job and increase 10K more for salary, I am underpaid for now
4. Change my character so that people admire me
5. Become more muscular
6. Continue to study Japanese
7. Get more Microsoft IT Certifications
I listen to a HK band "Beyond" recently, I really love Ka Kui's voice. If he had not died, what would have happened.. He died when I was 13. Compared to today's music in HK, HK music is really full of shit now, in karaoke, almost every song is love song, lack of personal style
I love Beyond's song because
1. Self Composed, self played and self sing
2. Ka Kui's voice
3. Ka Kui can express his own real feeling in his song (Not many people can do this)
4. You can read Ka Kui's personality in his songs (You almost cannot find this in other singers in HK)
5. Songs related to the world, not only love
6. Rock and roll feel
When I was 13, I don't really know how to admire his songs, now, I can see very deep inside his songs
Below is the Beyond's Japanese MV, unfortunately, he died in Japan as well
今の僕は前よりずっと成熟になってきた。グローリアのこと私の記憶を深く残ってしまった、私もその後変わってきた、でも、その先の道どうだろ?遥かなる夢か?
Beyond - 遥かなる夢
遠く 遥かな歌が
たえまなく聞こえてくる
微笑みを讃えるように
ときに優しく強く「Don't be afraid」
思い悩み傷きずつき
眠れない夜もあった
信じあい 肩を支えて
励ましあったあの日「Don't worry friend」
*終わりのない旅の途中で
振り向けば君がいる
人は皆ひとりきりじゃ
生きてゆけないから
広い大地の上に
寝転んで見あげた空
果てしない銀河の流れ
いつもこの地球つつむ「Don't be afraid」
たとえ街は荒んでいっても
夢をみる力が
※この胸に希望の鐘
明日も鳴らすだろう
また新しい 物語を生きるよ
Another song
Thursday, 31 January 2008
臨行 - 郭富城
臨行捨不得你走 臨行捨不得放手 原諒我這刻人退後
臨行不想講太多 臨行只想哼句歌 來念記這刻一起走過
如果開心講你知 如何感激講你知 尋夢去結果成故事
難忘真心的靠倚 難忘刻骨的句子 能令我痛哭只此一次
孤單旅程悠然繼續行 孤單時候念著你 孤單時候默念這個晚上
伴著你 講心事 如何不捨都要走 如何不捨都放手能遇上片刻等於擁有
Every word touches me now
Subscribe to:
Posts (Atom)